Wachttijden

 

 

Kind en Jeugd: 8 weken.

 

Volwassenen: 20 weken.

 

 

Bijgewerkt op: 20-9-2021.

Vergoeding

 

Kinderen tot 18 jaar

De gemeenten vergoeden de zorg voor kinderen tot 18 jaar. We hebben op dit moment een contract voor vergoede zorg voor inwoners van de gemeente Nieuwegein, IJsselstein, Houten, Vijf Heerenlanden, Lopik, Woerden, De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Blaricum, Laren, Gooise Meren, Huizen, Hilversum, Weesp en Wijdemeren.

 

Jongeren en volwassenen vanaf 18 jaar

Vanaf je 18e valt de GGZ onder je zorgverzekeraar. Met een restitutiepolis wordt meestal 100 % vergoed van het declaratiebedrag. Heb je een natura polis, dan wordt meestal 60 tot 85% van het declaratiebedrag vergoed door je zorgverzekeraar. Het restbedrag betaal je zelf. Informeer vooraf goed bij je zorgverzekeraar wat er vergoed wordt vanuit de polis die je hebt afgesloten.

 

De vergoeding krijg je pas wanneer het hele traject is afgerond. Je krijgt van ons een factuur die je zelf kan indienen bij je zorgverzekeraar.

Om onafhankelijk te blijven en de beste zorg te kunnen bieden hebben wij geen contracten met zorgverzekeraars afgesloten.

Verwijsbrief

 

Als je via de gemeente bij ons terecht komt, heb je geen verwijsbrief nodig. De gemeente regelt dan met ons de verwijzing.

 

Wanneer je via de huisarts wordt verwezen, heb je een verwijsbrief nodig. Je kunt gebruik maken van een format die je hieronder kunt downloaden. Het is ook mogelijk dat de huisarts zelf een verwijsbrief maakt. Zorg dan dat de verwijsbrief aan de volgende kenmerken voldoet:
- Datum verwijzing (niet ouder dan 9 maanden)
- P
ersoonlijke handtekening of praktijk stempel
-
AGB-code huisarts
- V
ermoeden diagnose
- V
erwijzing naar BGGZ (700 min) of SGGZ (1425 minuten).

Download
Verwijsformulier Jess GGZ.docx
Microsoft Word document 51.9 KB

Gescheiden ouders

 

Er zijn in de wet afspraken gemaakt over de mate waarin ouders recht hebben om geïnformeerd te worden over de aanmelding van hun kind bij een therapeut. Wanneer beide ouders na de scheiding het gezag hebben over het kind, dan moeten beide ouders toestemming geven voor aanmelding van het kind. Dit betekent dat ook beide ouders recht hebben op informatie over de behandeling en eventueel inzage in het dossier. Als er één ouder is die niet met het gezag is bekleedt hoeft er aan deze ouder geen toestemming worden gevraagd voor aanmelding. Deze ouder heeft ook geen recht op volledige inzage in het dossier. Wanneer u eenhoofdig gezag heeft voor uw kind dient u een bewijs aan te leveren vanuit het basisregistratie personen (BRP) die u kunt opvragen bij uw gemeente.

Afspraak afzeggen

 

Afspraken kun je uiterlijk 48 uur van tevoren (telefonisch) annuleren bij de front office via 085-2006673. Afspraken kunnen niet rechtstreeks bij de behandelaar geannuleerd worden.

 

Indien de afspraak binnen 48 uur voor aanvang wordt afgezegd zijn wij genoodzaakt € 50,- voor de gemaakte kosten in rekening te brengen.

 

Buiten bereikbaarheidstijden van de praktijk kun je ons een e-mail sturen naar info@jessggz.nl

 

Waardering

 

Wanneer je bij Jess GGZ hulp hebt ontvangen horen wij graag hoe je dit hebt ervaren. Op die manier weten wij wat er goed gaat en wat nog beter kan. Ook kun je anderen hiermee helpen in het zoeken naar een passende zorgaanbieder.

 

 

Je kunt een waardering schrijven via ZorgkaartNederland. Dit is een platform speciaal voor zorgaanbieders. Wij waarderen jou als cliënt, wij hopen dat je ook de tijd vindt om ons te waarderen!

Klacht

 

Jess GGZ zal de onderzoeken en behandelingen naar eer en geweten uitvoeren. Echter kan het zijn dat je ergens ontevreden over bent. Mochten er bezwaren of klachten zijn, vertel het ons en dan zal er samen worden gezocht naar een oplossing. Mocht dit onvoldoende zijn dan kan je terecht bij het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het klachtenloket probeert je klacht op te lossen en kan je in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen jou en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden.

 

 

Je bereikt het Klachtenloket Zorg door te bellen naar 070-310 53 92 of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl

 

Voor meer informatie kunt u kijken op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/

Verklaringen

 

Soms krijgen wij bij Jess GGZ de vraag om een verklaring af te geven. Meestal gaat het om een uitspraak over hoe het met je gaat (het psychisch functioneren). Er kunnen verschillende redenen zijn voor het opvragen van zo’n verklaring. Vaak is het doel om daarmee iets aan te tonen vanuit psychische problemen. Dat lijkt een gemakkelijke vraag, maar dat is het niet. Vanuit Jess GGZ hebben wij daarom besloten om geen verklaringen af te geven. Meer informatie hierover is terug te vinden in het onderstaande document:

Download
Uitleg verklaring afgeven.pdf
Adobe Acrobat document 376.6 KB